top of page
הרשמה לקבלת עידכונים

תודה על ההרשמה

ארגונים לא יודעים איך לאכול את העבודה מרחוק


שנתיים לפרוץ המגפה וארגונים עדיין לא יודעים איך לאכול את העבודה מרחוק


מרבית המנהלים לא מצליחים לשנות תפיסה. הרבה מהם רואים בעבודה מרחוק תופעה חולפת שתעלם עם דעיכת המגפה. הם עדיין מפחדים לאבד שליטה על העבודה, חוששים שהעובדים לא עוסקים בביצוע המשימות כאשר נמצאים מחוץ למשרד, מודאגים מהיכולת של העובדים המרוחקים להיות יצירתיים וחדשניים ועוד. חלקם לא ויתרו על מיקרומנג'מנט ודורשים דיווח שעתי מהעובדים המרוחקים (כאילו ידעו קודם מה העובדים שלהם עשו בכל רגע במשרד) עבורם העבודה מרחוק זה אותו דבר כמו במשרד רק בזום.


אם בתחילת המגפה, בסגר הראשון, הכל היה חדש וכולם אילתרו את הפעלת העבודה מרחוק. החל מהסגר השני ועד היום ,עם גל האומיקרון, ארגונים עדיין לא קיבעו ההתנהגות הארגונית בהתנהלות העבודה מחוץ למשרד. לא נקבעו כללים, חלוקת המשימות לא השתנתה באופן מהותי (כנל המדידה), חלוקת הימים לרוב היא לינארית ללא הלימה לחלוקת המשימות או העבודה הצוותית. אני חש כי האלתור הזמני מלפני שנתיים הפך להיות צורת התפעול הקבועה.


ופה הטעות, מחקרים מראים שעובדים מרוחקים עובדים זמן רב יותר, מבלים זמן רב יותר בפגישות, צריכים לעמוד בקצב של ערוצי תקשורת נוספים. אנשים רבים מרגישים טשטוש גבולות, דרישה להיות מחוברים כל הזמן, לחץ לעמוד בקצב העומסים והשקעה של שעות ארוכות (שלא היו משקיעים במשרד) כדי לתמוך בצרכי הארגון ודרישות מנהלים.

למרות המידע הקיים היום כי התפוקה לא נפגעה, מתקבלים דיווחים על שחיקה, גידול רמת הסטרס, עלייה בהיקף בעיות בריאותיות ועוד. אפשר לומר, לצערי, כי יש לא מעט מקרים בהם העבודה מרחוק חיזקה את הרעילות בסביבת העבודה (או הקצינה מצבים שליליים)


העבודה מרחוק לא תעלם, יותר עובדים דורשים עבודה גמישה. יש לבצע פעולות ארגוניות להתאמה למציאות החדשה, להלן מספר נושאים נדרשים <אני חש שאני חוזר על עצמי כל פעם אבל אין ברירה>


>> לקבוע כללי עבודה - פיתוח מדיניות עבודה גמישה יחד עם העובדים לקביעת גבולות גזרה


>> לתת לעובדים אוטונומיה - העובדים מנוסים בעבודה מרוחקת. תנו להם להחליט מתי מגיעים לעבודה ומתי מבצעים המשימות (קשר הדוק לחיזוק האמון)


>> להתייחס ל"רעלת זום" - חשיבה מחדש על תכנון פגישות, היקפן ומשך הזמן שלהן. במקביל לתמוך בשחיקת עובדים.


>> לחזק את הלמידה - חיזוק יכולות, כישורים ומיומנויות - למנהלים, פיתוח מנהיגות במציאות החדשה (למשל: הבנת כלל השינויים, חשיבות האמפתיה והבנה למה מיקרומנג'מנט לא עובד מרחוק). לעובדים, סט כישורים שיעזרו להם לעבוד בצורה יעילה מרחוק (למשל: ניהול עצמי/ משמעת עצמית, חשיבה ביקורתית, פתרון בעיות, קולבורציה/ עבודת צוות מרוחק)


>> לשפר את התקשורת - התאמת צורות התקשורת למציאות החדשה - הורדת משימות, קבלת דיווחים, חיזוק הדיאלוג, משוב דו כיווני כחלק מהשוטף, הוקרה, חיזוק השקיפות והורדת אי ודאויות


>> להשתמש בטכנולוגיה ויישומים דיגיטליים - קיים היצע רחב לכל הפעילות הנדרשות כיום - לתכנן את חלוקת העבודה הגמישה, לתפעל את ביצוע המשימות, לחזק את התקשורת, למדוד ביצועים. ועוד


שוב, בצורה טלגרפית על מנת להמחיש את מגוון הפעולות שיש לבצע. למרות שנראה עמוס זוהי ההזדמנות לתכנן עכשיו את סביבת העבודה העתידית (העתיד כבר כאן)

קטגוריות
bottom of page