top of page
הרשמה לקבלת עידכונים

תודה על ההרשמה

בעבודה מרחוק, מנהלים לא משחררים


מה חשב לעצמו, מנכ"ל גולדמן זאקס, כאשר הוא דרש מהעובדים לחזור לשבוע עבודה מלא במשרד? הוא באמת האמין שאפשר לשכוח מאירועי השנתיים האחרונות ולחזור חזרה לינואר 20? הוא חשב שעבודה מרחוק הייתה אפיזודה חולפת? הוא לא העלה בדעתו שהעובדים שלו השתנו בעקבות המגפה?

מתברר שהוא לא לבד.

על פי דו"ח מגמות העבודה 2022 של מיקרוסופט 50% מהמנהלים מתכננים לחזור לשבוע עבודה מלא. מן הצד השני, 52% מהעובדים אמרו כי ישקלו לעבור למקום אשר יאפשר עבודה גמישה.

הפער בין המנהלים והעובדים הוא מקור הבעיה. הנתק של מקבלי ההחלטות מהמתרחש במציאות החדשה. אי ההבנה שמשהו השתנה במערכת היחסים עם העובדים. חוסר היכולת להוביל ולעדכן התנהלות הארגון.


הנתונים מהדו"ח של מיקרוסופט ממחישים את זה יפה

++ כאשר מדברים על תפוקה, 80% מהעובדים אמרו שהם פרודוקטיביים באותה מידה או יותר מאז שהפכו למרוחקים, 54% מהמנהלים הביעו חשש שהפרודוקטיביות הושפעה לרעה מאז תחילת המגפה.


++ כאשר מדברים על העבודה מרחוק, 43% מהעובדים ענו כי אינם מרגישים כלולים, או שהם חלק, בפגישות הוירטאליות, רק 27% מהארגונים פיתחו כללי התנהגות בפגישות מרוחקות.


++ כאשר מדברים על שינויי תפיסה, 47% מהמשיבים אומרים שישימו את חיי המשפחה וחייהם האישיים לפני העבודה, ובנוסף, 53% טוענים ש יתנו עדיפות לבריאותם ול wellbeing שלהם על פני העבודה. לא נראה שזה נוגע למישהו בארגונים

התרחש שיבוש, נוצר שינוי, אי אפשר לחזור אחורה. את העובדה הזאת המנכ"לים ומקבלי ההחלטות חייבים להפנים.

.

אם נסתכל על מקבלי ההחלטות הם במצב ממש לא קל. אחרי שנתיים של ניהול בתנאיי אי ודאות מול אתגרים חסרי תקדים, הם מרגישים תקועים בין הדרישות להצלחת הארגון לדרישות החדשות מהעובדים. הדו"ח מציג נתונים המצביעים על חוסר אונים, הבנה כי לא עומדים בציפיות ותחושה שאין להם את המשאבים לחולל שינוי.


עם כל האמפתיה זו לא סיבה להישאר תקועים ולהתעקש על הפתרון הקל והבלתי מציאותי של לחזור אחורה. נגמרה התקופה שאפשר לאלף את העובדים. הם פשוט הולכים למקומות אחרים

יחד עם הקושי אין למקבלי ההחלטות ברירה. זו לא קלישאה שהם צריך להנהיג ולא רק לנהל. הם נדרשים להוביל לסביבת עבודה שתאפשר גמישות מצד אחד ועמידה ביעדים ארגוניים ועסקיים מצד שני. זה כורח המציאות.


זה אפשרי. זה הכל עניין של הבנה, אומץ ותעדוף.

.

זה הזמן לשדרג את כל נושא פיתוח מנהלים ולהתאים אותו למציאות ולדרישות היום. לתת למנהלים כלים לנהל ולהוביל לסביבת עבודה גמישה. להתחיל במנכ"ל.ית וחברי ההנהלה, הם דמויות המפתח לשינוי.

מילה אחרונה לנשות ואנשי HR, תכלס האחריות חונה אצלכן. אתן אלו שצריכות לתמוך בהנהלה במצב הכאוטי ובחוסר האונים בו הם נמצאים. אתן אלו שצריכות לתת את המשאבים הנדרשים כדי שהמנכ"ל.ית וההנהלה יוכלו להוביל השינוי. זו עוד הזדמנות להיות הדמות המובילה בארגון (בדיוק כמו בניהול המשבר בזמן המגפה)

קטגוריות
bottom of page