top of page
הרשמה לקבלת עידכונים

תודה על ההרשמה

מיקרוסופט והבינה המלאכותית


סאטייה נאדלה הוא דמות מופת בעולם הניהול וכל פעם ממחיש את זה מחדש.


זה שהתחיל מלמטה וטיפס עד כס המנכ"ל. איש הפיתוח שבשנת 1993 עשה דמו על יכולות ויז'ואל בייסיק באקסל מכריז 30 שנה לאחר מכן, כמנכ"ל ויו"ר, על עתיד העבודה עם שימוש בבינה מלאכותית.


המנכ"ל עם הראיה החזונית שקיבל חברה אפרורית עם פוליטיקה פנים ארגונית מזעזעת והפך אותה חברה מובילה גם בטכנולוגיה וגם בין החברות שכולם רוצים לעבוד בהן.

זה ששינה את האסטרטגיה של קודמו, סטיב באלמר, כאשר זנח את המיקוד במערכות הפעלה והחליט להתמקד בשירותי ענן. זאת מתוך הבנה, שהתבררה כנכונה, שהעולם יעבור לשם.


כך גם לגבי הבינה המלאכותית. הוא כבר שנים מדבר על זה, כאשר זה עוד נחשב מדע בדיוני. ב 2019 החליט להשקיע בחברה עלומה - OpenAI - מיליארד דולר מתוך אותה ראייה חזונית

כנראה שההשקעה השתלמה כי ב 2023 הפכה מיקרוסופט לחברה מגניבה העוסקת בחוד הטכנולוגיה ומשלבת את מודל השפה ובוט הבינה במוצרים שלה.

וזה לא רק זה. מיקרוסופט הפכה להיות המובילה בפער מול ענקיות הטכנולוגיה. מי חשב פעם שמישהו יוכל לאיים על גוגל בתחום החיפוש?


זו לא רק הובלה טכנולוגית אלא גם הובלה במינוח שילוב הבינה בעולם העבודה.

מיקרוסופט הגדירו את חבילת יישומי הבינה כ Copilot, טייס המשנה שלך. חוץ מזה שזו הגדרה מדויקת לטכנולוגיה המסייעת לאדם, להשקפתי נולד שם גנרי לתחום הבינה בסביבת העבודה. כמו ג'יפ למכוניות ופריג׳ידר למקררים כך Copilot ליישומי בינה לארגונים.


ומילה על Copilot - הקונספט הולך להשפיע ולשנות את צורת העבודה שלנו.


>> מוצר Copilot X עבור אנשי התוכנה - יודע לכתוב קוד, לעשות דיבאג, תיעוד ועוד. הולך לעשות שמות בקרב המפתחים, כולל התייתרות של חלקם.


>> ההכרזה של שילוב ChatGPT במוצרי אופיס ומתן השם Copilot לבוט עומד להשפיע על היום-יום בעבודה, איך שאנחנו מבצעים את המשימות והפרודוקטיבית שלנו (השינוי המטורף הצפוי בקצב התפוקה וביצירתיות שלנו שווה פוסט נפרד)


הערה לסיום, תמיד הייתי סקפטי בהכרזות מיקרוסופט במוצרים חדשים. לרוב היה פער בין ההצגה הפנטסטית בדמו מול השימוש בפועל. אחרי שרואים את ביצועי הבוט, ללא קשר למיקרוסופט, אפשר להבין שיש פה מוצרים שבאמת עובדים ויתכן שמה שרואים זה מה שמקבלים (סרטון דמו של קופיילוט בתגובות)

קטגוריות
bottom of page