top of page
הרשמה לקבלת עידכונים

תודה על ההרשמה

ההתפטרות השקטה


תכירו את האחות הקטנה של 'ההתפטרות הגדולה' - 'ההתפטרות השקטה'


פרסום סרטונים בטיקטוק על עובדים אשר מצלמים את עצמם בדרכם הביתה, מכבים את אמצעי התקשורת לעבודה ומתנתקים ממנה, הציפו תופעה המוגדרת כ - 'התפטרות שקטה'.

העובדים עושים את העבודה כפי שנדרשים אבל לא נותנים דבר מעבר.


אלה העובדים שבאים לעבודה בעיקר משיקולים כלכליים ולא מתוך חיבור למקום העבודה ולפעילות שלו. עובדים שאם הייתה להם האפשרות להתפטר, הם היו עוזבים.

אפרופו התפטרות, אם הסקרים מדברים (ברף הנמוך) על 40% מהעובדים שחושבים לעזוב את מקום עבודתם, יש למעשה 40% מהעובדים שהם 'מתפטרים שקטים'.



ההבנה מאחורי התופעה היא שעבור העובדים החיים שלהם עצמם יותר חשובים מחיי העבודה. כמו שמופיע בהמשך הסרטון - Work is NOT your life


זו אחת מהתובנות השכיחות המופיעות בכל סקר כיום - עובדים נותנים עדיפות לחייהם האישיים על פני העבודה.

מה קורה בפועל? חוסר רצון לבצע המשימות מעבר לנדרש. כל מה שרוצים זה לסיים מה שהוגדר וללכת לעיסוקים האישיים.


חייב לציין שמצד שני, בתוך השיחה על תופעת ה'התפטרות השקטה', יש כאלה שחושבים דווקא שזו תופעה מבורכת אשר הולכת נגד קצב העבודה המתגבר, שומרת על השחיקה של העובד, יוצרת איזון בית-עבודה אמיתי ואפילו בונה תקשורת/ הבנה מול המנהלים.



אני לא יודע אם הטרנד יתפוס תאוצה, יוגדר כ "בעייתיות דור Z" או שפשוט נמשיך הלאה לטרנד הבא.


בכל מקרה אי אפשר להתעלם מהסאבטקסט של ה'התפטרות השקטה' - יש היום בעיית מְחֻבָּרוּת העובדים למקום העבודה.


דוח של גאלופ על מקום העבודה 2022, מציג כי רק 21% מהעובדים חשים קשר (engaged) למקום העבודה, באנגליה9%, בצרפת 6%.

שוב, רק תשעה אחוזים מהעובדים באנגליה מחוברים למקום עבודה שלהם.


הנושא דובר לפני המגפה, היו שיחות על מגמת ירידה במחוברות והצורך בהעלאת מוטיבציה. אבל המגפה הקצינה התופעה, שינתה סדרי עדיפויות ופרמה את הקשר/מתח בין העבודה והחיים.

התוצאה? ירידה דרסטית במחוברות של העובדים למקום העבודה.

מה שעושה את תופעת 'ההתפטרות השקטה' לכל כך הגיונית שתתרחש.


זה לא סתם שהתופעה התחילה בטיקטוק וגלשה לשיח הכללי. מי שמציג את התסכול הכי גדול הם ילידי דור Z. זה עוד מופע שארגונים לא נערכים לקליטת הדור הזה והייחודיות שלו. ארגונים לא משקיעים בניהול בין דורי, חושבים שיצליחו לאלף את הצעירים ובעיקר לא 'ממצים את הפוטנציאל' של דור המופלא הזה. התוצאה הקטנת ראש בקרב העובדים הצעירים וחיבוריות רעועה.


עם כל השינוים הנדרשים במציאות החדשה, הטיפול בבעיית המחוברות צריך להיות במקום גבוה בסדרי ההעדיפות, יש לזה קשר ישיר לתפוקה ופריון. חושב שצריך גם להציף הנושא מעלה, למנהלים ולהנהלה, להם אין להם מושג מה קורה מתחת לפני השטח.

קטגוריות
bottom of page