top of page
הרשמה לקבלת עידכונים

תודה על ההרשמה

החזרה למשרדים?


הניסוי החברתי השני יצא לדרך


רבים הגדירו את מגפת הקורונה כניסוי חברתי, כיצד האנושות התמודדה עם משבר, אי ודאות, ריחוק חברתי, בידודים, סגרים, איסור על מגע, עבודה ולמידה מרחוק ועוד.

נכון להיום, כאשר נראה כי המגפה נסוגה. אנו עומדים בפני הניסוי החברתי השני, עולם העבודה, החזרה למשרדים. RTO - Return To Office.


אחרי שנתיים בהם עבודה מרחוק הייתה חלק מהמציאות, מתחילה דרישה מצד מנהלים לחזרה לעבודה מלאה מהמשרדים.

חברות הטק הגדולות משווקות את החזרה כ -"כמה כיף לחזור למשרד" עם מסיבות, אוכל משובח, מתנות. חלקן (היי מטא) מפסיקות צ'ופרים לעובדים המרוחקים וגוגל אפילו מורידה שכר אם עובדים רוצים לעבוד מרחוק ועברו למקומות מגורים יותר זולים.


והעובדים? נראה שכל ה"כיף" הזה לא עושה עליהם רושם, הם ממש לא נלהבים לחזור למשרד. עובדי אפל למשל חוזרים על הביטוי F-K RTO ומאיימים בהתפטרות. כך מסתמן בכל חברה הדורשת חזרה מלאה.

ועכשיו השאלה, מה יקרה עם העבודה מרחוק? לא עכשיו, עוד שנה שנתיים.

האם הדרישות של חברות הענק יגרמו לפיחות זוחל במעמד העבודה מרחוק עד העלמותה, ויובילו את כלל השוק לחזור לשבוע עבודה מלא?

או מצד שני ההתעקשות של העובדים תהיה חזקה, מועמדים ימשיכו לדרוש עבודה מרחוק כחלק מתנאיי הגיוס ועובדים ימשיכו להתפטר על מנת לעבור למקומות עם תנאים יותר גמישים?

היום קל לראות את זה ובטח כולם יגידו שהעבודה מרחוק היא פה להשאר.

האמת? אני לא בטוח (לצערי)

עם כל האמונה שלי בעבודה מרחוק, מצב של 'שוק עובדים' הוא דינמי, כוחות השוק חזקים מכולנו והמנהלים הבכירים יכולים להתבצר בעמדות שלהם ולקבוע עובדות בשטח.

אני לא נוהג בדרך כלל לתת תחזיות (קטונתי) אבל קשה לי להאמין שאפשר למחוק את השיבוש שיצרה המגפה במיוחד לאור העובדה שהדור הצעיר עומד להיכנס בהמוניו לשוק העבודה, הוא לחלוטין בכיוון עבודה גמישה.


אפרופו מנהלים ומקבלי החלטות, המחשבה שאולי יצליחו להחזיר הגלגל אחורה מבלי להפיק לקחים ומבלי

לשנות אופן הניהול דיי מתסכלת אותי.


קטגוריות
bottom of page