top of page
הרשמה לקבלת עידכונים

תודה על ההרשמה

שינויים בסביבת העבודה בעקבות המגפה


ארגונים המתכחשים לשינוי אשר התרחש בעקבות הקורונה, מנהלים שלא מוכנים לראות ההבדלים

בהתנהלות לפני התפרצות המגפה ואחריה - אינפוגרפיקה מעולה המציגה בצורה ברורה את השינויים.


בין אם המגפה יצרה שיבוש או האיצה תהליכים, דברים השתנו. זו עובדה.

סביבת העבודה והעבודה עצמה כבר לא קשורות אחת בשניה (כנ"ל לגבי מדידת תפוקות). העובדים הפכו לאקטיביים יותר תקשורת ושיתוף שעלו מדרגה, יחד עם חיזוק השימוש בטכנולוגיה ייעודית אפשרויות וצורות הלמידה הארגונית

כל אלו ועוד עברו תמורות בשנתיים האחרונות


נכון להיום אנו נמצאים בתקופת מעבר. אנו יכולים לראות התנהלויות שונות בקצוות שונים. מצד אחד ארגונים שהפכו ל remote first הנותנים לעובדים גמישות מלאה, ומצד שני ארגונים החוזרים לשבוע עבודה מלא. מעל כולם אילון מאסק אחד שהפך לנקודת ייחוס (בעיקר בקרב מתנגדי העבודה הגמישה)

ארגונים נמצאים כרגע בבלבול, אני מניח שכל ארגון ימצא את האיזון שלו. זה תלוי תרבות ארגונית, פתיחות מקבלי ההחלטות, התנהלות שוטפת ועוד.

בסופו של דבר כנראה שהתנהגות העובדים תתן את הכיוון. בתקופה בה המחוברות לארגונים נמצאת בשפל, יש מצב שהעובדים יצביעו ברגליים לכל החלטה חד צדדית של ההנהלה.


אפרופו חד צדדיות, אפילו שהמנכ"ל ו HR בטוחים שהחברה שלהם "משפחתית" ועובדים ירצו לעבוד שבוע מלא יחד, עדיף לעשות סקר. לשאול את העובדים מה רוצים, לבדוק איך הם רואים את שבוע העבודה. תהיו מספיק אמיצים לקבל כל תשובה ותנסו למצוא את שביל הזהב בין הרצון לחזור לנוכחות מלאה במשרד ובין לתת ימי עבודה מרחוק. בנוסף תעשו אנליטיקה לבדוק מי מהעובדים נמצא שעתיים+ ביום בדרכים/ פקקים, אלה העובדים עם פוטנציאל שחיקה גבוה. להם נדרשת התייחסות נפרדת


ובקשר לאלון מאסק והמייל הפומפוזי שלו. מייל זה יפה אבל אף אחד לא הציג את תגובת העובדים. גם כך הוא מתכוון לפטר 10% מכוח העבודה, יתכן והדרישה שלו תעשה את העבודה מבלי הצורך לפטר. ימים יגידו.

קטגוריות
bottom of page