top of page
הרשמה לקבלת עידכונים

תודה על ההרשמה

50 גוונים של מנהל קהילה בארגון






למנהלי קהילות ציבוריות ולמנהלי קהילות עובדים יש הרבה נקודות דמיון אבל ניהול קהילה בארגון הרבה יותר מאתגר מניהול קהילה ציבורית.


למשל התמודדות עם רמת מחויבות ומעורבות התחלתית נמוכה (אינגייג'מנט, רחמנא ליצלן). מרבית העובדים, חברי הקהילה, לא לחצו מיוזמתם על כפתור 'הצטרף' כי זה תחום העניין שלהם, אלא קיבלו הזמנה להצטרפות שבדרך כלל מתקבלת באדישות. לכן צריך לדאוג שיהיה תוכן מספיק מגוון, מעניין ומועיל על מנת למשוך את העובדים וליצור חיבור לקהילה.


גם בהיקף העשייה, למנהלי הקהילה בארגון יש תחומי אחריות שאינם קיימים אצל עמיתיהם בציבורי. אפשר לראות את זה ברשימה של 50 מיומנות נדרשות ממנהלי קהילה (אני רואה את זה כהגדרת תפקיד, רשימה של 50 עיסוקים). יש לא מעט עיסוקים שמנהלי קהילה ציבורית לא עוסקים בהם וזה לא רלוונטי עבורם.

אחד הדברים היפים בגלגל הוא החלוקה המעניינת. העיסוקים מחולקים ל 5 תחומי פעילות: פיתוח אסטרטגי, ניהול תוכן, חיזוק האינגייג'מנט, שימוש טכני וניהול האופרציה סביב הקהילה.


הרשימה היא סוג של 'הצעת הגשה' כל אחד ייקח מה שמתאים לו. אני מאמין שהרשימה יכולה לעזור גם למנהלי הקהילות הציבוריות, לעשות מסגרת בדברים שצריכים לעשות.

נכון להיום מנהלי הקהילה בארגון עושים את זה נוסף על תפקידם. אין היום (עדיין) תפקיד ייעודי בתחום. מצד שני מנהל קהילה מוגדר כאחד ממקצועות העתיד אז אני אופטימי


קטגוריות
bottom of page