top of page
הרשמה לקבלת עידכונים

תודה על ההרשמה

תחושת קהילתיות מחזקת את עובדים


מיקרוסופט פועלת לחיבור 144 אלף העובדים שלה המפוזרים גלובלית על ידי חיזוק חווית הקהילתיות. הם עושים את זה בארבעה כיווני פעולה:

** רשת חברתית ארגונית המחברת בין העובדים במכלול תחומים משותפים – נוצרת קהילת עובדים עם קישור ישיר בין העובדים, בינם ובין עצמם, ומול המנהלים.

** העברת סקר יומי לקבוצות קטנות ומגוונות של עובדים על תחושותיהם ודעתם על החברה והתרבות שלה – העובדים חשים שמקשיבים להם ודעתם חשובה להתנהלות הארגון.

** ביצוע אירועים "חיים". אחת לחודש העובדים מתכנסים ושומעים סקירות על התנהלות הארגון, סדרי עדיפויות ועדכונים שונים – חיבור פעילות און ליין ואוף ליין מספקת לעובדים תחושה שהם מעודכנים במה שמתרחש בארגון שלהם.

** פרסום סדרת סרטוני וידאו על עובדים או צוותים בפעילויות שונות של החברה - חשיפה נוספת למתרחש אבל גם למידה מעמיתים בתחומי מומחיות מגוונים.

מעבר לארבעת התחומים "הטכניים", שני נושאים שבו את ליבי (או את המוח שלי) הראשון הוא המנהיגות של סטיה נאדלה, מנכ"ל מיקרוסופט. בלי החסות וההובלה שלו זה לא היה קורה. הוא מבין את חשיבות החיבור והגישור בין העובדים ואיך להעשיר ולהעסיק אותם בצורה מיטבית. הוא פועל, נותן דוגמא אישית ומוביל את ההנהלה הבכירה אחריו. הוא מעורב בצורה פעילה בכל אחד מארבעת התחומים.

אי אפשר להגיד עליו שהוא לא עסוק, למרות כל העומסים הוא משתתף בדיונים ברשת החברתית הפנימית, מגיב ומדבר עם עובדים, מנהל את האירועים החיים ועוד. הוא מעורר השראה בהובלה, בהנעת העובדים תוך אתגרי הגלובליזציה, בחיבור טכנולוגיה עם אנשים. עבורי הוא סמל, דמות מופת למנהיגות הנדרשת במאה העשרים ואחת.

הנושא השני הוא השימוש בדאטה. הכל בעצם מנוטר והכל נבנה מראש בצורה כזו שתאפשר ניטור יעיל ומהיר של המידע הנצבר: תוכן הנוצר מהאינטראקציות והשיחות ברשת, תוצאות הסקר היומי, החיבור לאירועים החיים ועוד. ניטור כמותי וניתוחי רגישות (סנטימנט) נותן תמונת עדכנית למתרחש במיקרוסופט, עם כל הגודל שלה. זה לא "האח הגדול" אלא כלי יעיל לניהול האתגרים של החברה.

וכמובן (ומובן מאליו) תחושת הקהילתיות מחזקת את העובדים והתחושות שלהם.



קטגוריות
bottom of page